Fransa’da aşırı sıcakların etkili olduğu 35 vilayette, Müzik Bayramı kutlamaları öncesinde kamusal alanda alkol tüketimi yasaklandı. Başbakanlık, valiliklere bu yönde karar almaları talimatını verdi. Bu önlem, sıcak çarpması ve sağlık sorunlarının önüne geçmeyi hedefliyor. Başkent Paris’in de aralarında bulunduğu bölgelerde uygulanacak yasak yarın yürürlüğe girecek.
Fransız meteoroloji ajansı Meteo-France, ülke genelinde etkili olan aşırı sıcaklar nedeniyle yarın 35 vilayette alarm seviyesini kırmızıya yükselttiğini açıkladı. Bu durum üzerine, Fransa Başbakanı Sebastien Lecornu’nun katılımıyla bakanlar arası kriz birimi toplandı. Toplantı, sıcak hava dalgasının olumsuz etkilerini azaltma stratejilerini değerlendirdi.
Başbakanlıktan yapılan açıklamaya göre, valiliklere Müzik Bayramı’nın kutlanacağı yarın için aşırı sıcaklar nedeniyle kırmızı alarm verilen vilayetlerde kamusal alanda alkol tüketimini yasaklayan kararlar almaları talimatı iletildi. Ayrıca, devlet ve kamu servisleri tarafından ülke genelinde Müzik Bayramı’nda düzenlenen etkinliklerde alkol sunulmaması kararı alındı. Hükümet, sağlık çalışanlarının en hassas vatandaşların bakımına odaklanabilmesi için alkol tüketiminin sınırlandırılması çağrısında bulundu.
Bas-Rhin Valiliği, X şirketinin sosyal medya platformundaki hesabından yaptığı açıklamada, aşırı sıcaklarda alkol tüketiminin sağlık üzerindeki risklerine dikkat çekti. Valilik, alkolün susuzluk, sıcak çarpması, bayılma ve bilinç kaybı riskini önemli ölçüde artırdığını belirtti. Bu durumun, acil servislerin daha fazla seferber olmasına yol açabileceği vurgulandı.
Reklam & İşbirliği: [email protected]